Voorwaarden Vroegboekkorting
- Enkel geldig voor nieuwe boekingen met vertrek in 2025- Korting is niet geldig bij het afnemen van een gedeelte van een reis
- Korting is van toepassing op de basis verkoopprijs
- Deze actie is geldig t/m 26 november 2024
Ontdek de mooiste hoogtepunten van Rome
Nadat u aankomt op de luchthaven van Rome maakt u direct kennis met de bruisende stad Rome. Tijdens deze reis ontdekt u de mooiste plekjes van de stad. Bezoek de bekende Trevifontein, het grootse Colosseum en de beroemde Spaanse trappen. Dit is nog maar een kleine greep uit de vele geweldige bezienswaardigheden die u gaat bezoeken tijdens deze citytrip. En vergeet niet om neer te strijken op een van de sfeervolle terrasjes en te genieten van de Italiaanse lekkernijen.
"Een citytrip naar Rome, wie wil dat nou niet? In het dagprogramma van deze reis zijn alle highlights van de stad en omgeving te vinden, maar gelukkig is er tussendoor ook tijd om op een terrasje te genieten van de Italiaanse sferen. "
Nina, Medewerker Product
01
Aankomst in Rome
Eerste overnachting in Rome
Na aankomst reist u op eigen gelegenheid naar uw hotel. Het middenklasse hotel is gelegen aan de rand van de stad. Indien u het superiorklasse hotel heeft geboekt verblijft u in de gezellige wijk Trastevere in het centrum. In deze oude volkswijk vindt u vele smalle steegjes met middeleeuwse huizen. De wijk zit vol met sfeervolle restaurants, traditionele trattoria’s en leuke café's.
02
Colosseum, Trevifontein & het Pantheon
Gooi een muntje in de wereldberoemde Trevifontein
Bezoek het best bewaarde monument uit de Romeinse tijd; het Pantheon
Tweede overnachting in Rome
Na het ontbijt begint uw ontdekkingsreis door het eens zo machtige Rome. Maak vandaag kennis met de geschiedenis en tradities van het oude Rome. Niet te missen op deze verkenningstocht door de stad is het vroegere centrum, het Forum Romanum. De ruïnes zijn wellicht nog wel indrukwekkender dan het Colosseum. Ooit gebouwd voor de spelen die de keizer organiseerde als vermaak voor het publiek. Dé plek waar de wrede en bloeddorstige gevechten plaatsvonden tussen de gladiatoren. Ook gooit u vandaag uiteraard een muntje in de wonderschone Trevifontein en brengt u een bezoek aan het best bewaarde monument uit de Romeinse tijd; het Pantheon. Overnachting in Rome.
03
Vaticaan, Sint-Pietersbasiliek & de gezellige wijk Trastevere
Eén van de populairste bezienswaardigheden; de Sint-Pietersbasiliek
Struinen door de smalle steegjes van Trastevere
Derde overnachting in Rome
Een bezoek aan Rome is niet compleet zonder een bezoek aan de kleinste onafhankelijke staat ter wereld; het Vaticaan. Vanaf het Sint-Pietersplein, de plek waar de Paus de wereld toespreekt tijdens Kerst heeft u een waanzinnig mooi uitzicht op de Sint-Pietersbasiliek. De imposante koepel van de basiliek heeft een prominente plaats boven de meest heilige plek, de graftombe van Petrus. De grafkelder met de tombe is opengesteld voor het publiek. Verken de schatten van Rome tijdens een bezoek aan de Vaticaanse Musea. U zult versteld staan van de weelde in één van de bekendste musea in de Sixtijnse Kapel en de Sint-Pietersbasiliek.
In de middag heeft u tijd om de gezellige wijk Trastevere beter te leren kennen. Bewonder onder andere de majestueuze kerk van Santa Maria, gedateerd uit de twaalfde eeuw. Het plein waar de basiliek aan gelegen is, is een belangrijke ontmoetingsplaats voor de lokale bevolking.
04
Ontdek de omgeving van Rome
Vierde overnachting in Rome
Nadat u de afgelopen dagen het centrum van Rome heeft bewonderd, is het mogelijk om vandaag de omgeving ontdekken. Op slechts 30 kilometer afstand van Rome ligt het sprookjesachtige Tivoli. Vanwege de weelderige natuur in de omgeving van Tivoli werd dit een populaire locatie voor de Romeinse patriciërs. De meest prachtige theaters, tempels en villa’s zijn hier gebouwd. De plaats Tivoli werd al 1200 jaar voor Christus gedocumenteerd.
Een andere optie is om Ostia Antica te bezoeken. Ostia Antica is een oude Romeinse havenstad gelegen aan de Tiber. Dit was lange tijd de enige rivierhaven van het machtige Rome. In het archeologische park komen we tal van oude opgravingen tegen zoals het theater van Marcus Agripa, diverse woningen, thermen en tempels waarvan sommige nog mozaïek bevatten.
05
Vertrek vanuit Rome
Stop de laatste souvenirs in uw koffer en geniet nog even van de Italiaanse sfeer. Vandaag komt er een einde aan uw bezoek aan Rome. Nadat u bent uitgecheckt bij het hotel reist u op eigen gelegenheid naar de luchthaven.
Let op:
Door technische en/of organisatorische redenen kan van de route en/of volgorde van de rondreis worden afgeweken.
Algemeen
Of u nu een avontuurlijke reis gaat maken of liever naar een relaxte zonbestemming vliegt, met KLM begint uw vakantie al aan boord. U krijgt de beste persoonlijke service en u kunt altijd rekenen op een ruime, comfortabele zitplaats. Daarbij beschikt KLM over een jonge vloot, voorzien van de modernste snufjes. Denk bijvoorbeeld aan een gratis persoonlijk entertainmentsysteem voor iedere passagier op intercontinentale vluchten. En wat misschien nog wel belangrijker is: de nieuwe schonere vliegtuigen van KLM zijn minder belastend voor het milieu. Hiermee zorgt KLM niet alleen voor u en uw medepassagiers, maar ook voor een schonere wereld.Services aan boord
Alle maaltijden, snacks en (alcoholische) drankjes zijn inbegrepen.Entertainment aan boord
Op intercontinentale vluchten beschikt u over een persoonlijk interactief beeldscherm met gratis de nieuwste films, TV-series, muziek etc.Is upgraden naar comfortclass / extra beenruimte mogelijk?
In Economy Comfort geniet u van extra beenruimte en een stoelleuning die verder naar achteren kan. De toeslag varieert van EUR 10 tot EUR 180.Handbagage voorwaarden
U kunt 1 stuk handbagage meenemen van max. 55x25x35 cm., plus 1 extra item (handtas of laptoptas). Gecombineerd max. 12 kg.Ruimbagage
Op intercontinentale vluchten: 1 stuk ruimbagage van max. 23 kg.Op Europese vluchten: alleen handbagage. Ruimbagage tegen betaling.
Inclusief
Exclusief
Algemeen
Of u nu een avontuurlijke reis gaat maken of liever naar een relaxte zonbestemming vliegt, met KLM begint uw vakantie al aan boord. U krijgt de beste persoonlijke service en u kunt altijd rekenen op een ruime, comfortabele zitplaats. Daarbij beschikt KLM over een jonge vloot, voorzien van de modernste snufjes. Denk bijvoorbeeld aan een gratis persoonlijk entertainmentsysteem voor iedere passagier op intercontinentale vluchten. En wat misschien nog wel belangrijker is: de nieuwe schonere vliegtuigen van KLM zijn minder belastend voor het milieu. Hiermee zorgt KLM niet alleen voor u en uw medepassagiers, maar ook voor een schonere wereld.Services aan boord
Alle maaltijden, snacks en (alcoholische) drankjes zijn inbegrepen.Entertainment aan boord
Op intercontinentale vluchten beschikt u over een persoonlijk interactief beeldscherm met gratis de nieuwste films, TV-series, muziek etc.Is upgraden naar comfortclass / extra beenruimte mogelijk?
In Economy Comfort geniet u van extra beenruimte en een stoelleuning die verder naar achteren kan. De toeslag varieert van EUR 10 tot EUR 180.Handbagage voorwaarden
U kunt 1 stuk handbagage meenemen van max. 55x25x35 cm., plus 1 extra item (handtas of laptoptas). Gecombineerd max. 12 kg.Ruimbagage
Op intercontinentale vluchten: 1 stuk ruimbagage van max. 23 kg.Op Europese vluchten: alleen handbagage. Ruimbagage tegen betaling.
Dagprogramma
01
Aankomst in Rome
Eerste overnachting in Rome
Na aankomst reist u op eigen gelegenheid naar uw hotel. Het middenklasse hotel is gelegen aan de rand van de stad. Indien u het superiorklasse hotel heeft geboekt verblijft u in de gezellige wijk Trastevere in het centrum. In deze oude volkswijk vindt u vele smalle steegjes met middeleeuwse huizen. De wijk zit vol met sfeervolle restaurants, traditionele trattoria’s en leuke café's.
Goed om te weten
Tijdens deze rondreis heeft u de vrijheid om zelf te kiezen met welk type vervoer u de stad ontdekt. In het centrum van Rome liggen de meeste bezienswaardigheden op loopafstand bij elkaar vandaan. Voor de langere afstanden kunt u gebruik maken van het openbaar vervoer of een taxi. De kosten voor het vervoer ter plaatse zijn niet opgenomen in de reissom.
Weetje
Bij de Porta Portese is elke zondagochtend de bekendste vlooienmarkt van Rome. De meest uiteenlopende producten worden hier verkocht, van kleding tot keukenartikelen.
02
Colosseum, Trevifontein & het Pantheon
Gooi een muntje in de wereldberoemde Trevifontein
Bezoek het best bewaarde monument uit de Romeinse tijd; het Pantheon
Tweede overnachting in Rome
Na het ontbijt begint uw ontdekkingsreis door het eens zo machtige Rome. Maak vandaag kennis met de geschiedenis en tradities van het oude Rome. Niet te missen op deze verkenningstocht door de stad is het vroegere centrum, het Forum Romanum. De ruïnes zijn wellicht nog wel indrukwekkender dan het Colosseum. Ooit gebouwd voor de spelen die de keizer organiseerde als vermaak voor het publiek. Dé plek waar de wrede en bloeddorstige gevechten plaatsvonden tussen de gladiatoren. Ook gooit u vandaag uiteraard een muntje in de wonderschone Trevifontein en brengt u een bezoek aan het best bewaarde monument uit de Romeinse tijd; het Pantheon. Overnachting in Rome.
03
Vaticaan, Sint-Pietersbasiliek & de gezellige wijk Trastevere
Eén van de populairste bezienswaardigheden; de Sint-Pietersbasiliek
Struinen door de smalle steegjes van Trastevere
Derde overnachting in Rome
Een bezoek aan Rome is niet compleet zonder een bezoek aan de kleinste onafhankelijke staat ter wereld; het Vaticaan. Vanaf het Sint-Pietersplein, de plek waar de Paus de wereld toespreekt tijdens Kerst heeft u een waanzinnig mooi uitzicht op de Sint-Pietersbasiliek. De imposante koepel van de basiliek heeft een prominente plaats boven de meest heilige plek, de graftombe van Petrus. De grafkelder met de tombe is opengesteld voor het publiek. Verken de schatten van Rome tijdens een bezoek aan de Vaticaanse Musea. U zult versteld staan van de weelde in één van de bekendste musea in de Sixtijnse Kapel en de Sint-Pietersbasiliek.
In de middag heeft u tijd om de gezellige wijk Trastevere beter te leren kennen. Bewonder onder andere de majestueuze kerk van Santa Maria, gedateerd uit de twaalfde eeuw. Het plein waar de basiliek aan gelegen is, is een belangrijke ontmoetingsplaats voor de lokale bevolking.
04
Ontdek de omgeving van Rome
Vierde overnachting in Rome
Nadat u de afgelopen dagen het centrum van Rome heeft bewonderd, is het mogelijk om vandaag de omgeving ontdekken. Op slechts 30 kilometer afstand van Rome ligt het sprookjesachtige Tivoli. Vanwege de weelderige natuur in de omgeving van Tivoli werd dit een populaire locatie voor de Romeinse patriciërs. De meest prachtige theaters, tempels en villa’s zijn hier gebouwd. De plaats Tivoli werd al 1200 jaar voor Christus gedocumenteerd.
Een andere optie is om Ostia Antica te bezoeken. Ostia Antica is een oude Romeinse havenstad gelegen aan de Tiber. Dit was lange tijd de enige rivierhaven van het machtige Rome. In het archeologische park komen we tal van oude opgravingen tegen zoals het theater van Marcus Agripa, diverse woningen, thermen en tempels waarvan sommige nog mozaïek bevatten.
Weetje
Nog opzoek naar een souvenir? De omgeving van Tivoli staat bekend om het perfecte klimaat voor de olijfboom. Al eeuwenlang wordt hier de beste olijfolie geproduceerd. De favoriete olie van de keizer was Olio Extra Virgine De Oliva, deze olie heeft een goudgele kleur en smaakt wat zoetig.
Let op:
Door technische en/of organisatorische redenen kan van de route en/of volgorde van de rondreis worden afgeweken.
Algemeen
Of u nu een avontuurlijke reis gaat maken of liever naar een relaxte zonbestemming vliegt, met KLM begint uw vakantie al aan boord. U krijgt de beste persoonlijke service en u kunt altijd rekenen op een ruime, comfortabele zitplaats. Daarbij beschikt KLM over een jonge vloot, voorzien van de modernste snufjes. Denk bijvoorbeeld aan een gratis persoonlijk entertainmentsysteem voor iedere passagier op intercontinentale vluchten. En wat misschien nog wel belangrijker is: de nieuwe schonere vliegtuigen van KLM zijn minder belastend voor het milieu. Hiermee zorgt KLM niet alleen voor u en uw medepassagiers, maar ook voor een schonere wereld.Services aan boord
Alle maaltijden, snacks en (alcoholische) drankjes zijn inbegrepen.Entertainment aan boord
Op intercontinentale vluchten beschikt u over een persoonlijk interactief beeldscherm met gratis de nieuwste films, TV-series, muziek etc.Is upgraden naar comfortclass / extra beenruimte mogelijk?
In Economy Comfort geniet u van extra beenruimte en een stoelleuning die verder naar achteren kan. De toeslag varieert van EUR 10 tot EUR 180.Handbagage voorwaarden
U kunt 1 stuk handbagage meenemen van max. 55x25x35 cm., plus 1 extra item (handtas of laptoptas). Gecombineerd max. 12 kg.Ruimbagage
Op intercontinentale vluchten: 1 stuk ruimbagage van max. 23 kg.Op Europese vluchten: alleen handbagage. Ruimbagage tegen betaling.
Tijdens deze rondreis heeft u de vrijheid om zelf te kiezen met welk type vervoer u de stad ontdekt. In het centrum van Rome liggen de meeste bezienswaardigheden op loopafstand bij elkaar vandaan. Voor de langere afstanden kunt u gebruik maken van het openbaar vervoer of een taxi. De kosten voor het vervoer ter plaatse zijn niet opgenomen in de reissom. Onder het tabblad 'praktische info' staat de aanvullende informatie over het aanschaffen van tickets voor het openbaar vervoer.
Vervoersopties ter plaatse
Superiorklasse
Hieronder ziet u een selectie van de hotels die wij tijdens deze privéreis gebruiken. Deze reis kan zowel in goede Middenklasse als Superiorklasse hotels worden geboekt. Bij de naam van het hotel wordt de categorie vermeld, zodat u inzicht krijgt in wat voor soort hotels u tijdens uw rondreis kunt verwachten. De hotels die wij publiceren zijn voorbeeldhotels. Dit betekent dat het soms kan voorkomen dat u in andere hotels verblijft. Uiteraard zijn deze alternatieve hotels altijd van gelijkwaardige kwaliteit. De hotels worden regelmatig door ons bezocht en gecontroleerd op service en kwaliteit.
- Beoordelingen (2)
Praktische info
Algemeen
Of u nu een avontuurlijke reis gaat maken of liever naar een relaxte zonbestemming vliegt, met KLM begint uw vakantie al aan boord. U krijgt de beste persoonlijke service en u kunt altijd rekenen op een ruime, comfortabele zitplaats. Daarbij beschikt KLM over een jonge vloot, voorzien van de modernste snufjes. Denk bijvoorbeeld aan een gratis persoonlijk entertainmentsysteem voor iedere passagier op intercontinentale vluchten. En wat misschien nog wel belangrijker is: de nieuwe schonere vliegtuigen van KLM zijn minder belastend voor het milieu. Hiermee zorgt KLM niet alleen voor u en uw medepassagiers, maar ook voor een schonere wereld.Services aan boord
Alle maaltijden, snacks en (alcoholische) drankjes zijn inbegrepen.Entertainment aan boord
Op intercontinentale vluchten beschikt u over een persoonlijk interactief beeldscherm met gratis de nieuwste films, TV-series, muziek etc.Is upgraden naar comfortclass / extra beenruimte mogelijk?
In Economy Comfort geniet u van extra beenruimte en een stoelleuning die verder naar achteren kan. De toeslag varieert van EUR 10 tot EUR 180.Handbagage voorwaarden
U kunt 1 stuk handbagage meenemen van max. 55x25x35 cm., plus 1 extra item (handtas of laptoptas). Gecombineerd max. 12 kg.Ruimbagage
Op intercontinentale vluchten: 1 stuk ruimbagage van max. 23 kg.Op Europese vluchten: alleen handbagage. Ruimbagage tegen betaling.
Een reis boeken bij NRV
+Wat betekent 'op aanvraag' bij een reis(datum)?
Onze privérondreizen en zelf samenstel reizen zijn 'reizen op aanvraag'. Dit betekent dat wij uw reis bij onze lokale partner dienen te plaatsen om de beschikbaarheid van de door u gewenste reis of reisonderdelen na te kijken. Indien wij uw reservering op de door u aangegeven manier kunnen bevestigen, wordt uw boeking omgezet in een definitieve boeking. In het geval uw aanvraag niet bevestigd kan worden, zullen wij contact met u opnemen om eventuele alternatieven te bespreken. In de regel krijgt u binnen 1-2 werkdagen bericht over uw aanvraag. Wanneer u uw reservering reeds bij ons geplaatst heeft, maar de aanvraag intrekt voordat de gehele boeking akkoord is, is NRV genoodzaakt € 50,- administratiekosten in rekening te brengen. Indien wij de door u geboekte reis niet conform boeking kunnen aanbieden, mag u uiteraard kosteloos van uw boeking afzien.
+Op welke wijze moet ik de reissom betalen?
De reissom kunt u onder vermelding van uw klant- en factuurnummer via internetbankieren overmaken op de rekening van NRV.
Bankgegevens van NRV:
ING
IBAN (International Bank Account Number): NL49INGB0002183287
BIC (Bank Identifier Code): INGBNL2A
ABN Amro
IBAN (International Bank Account Number): NL37ABNA0515107239
BIC (Bank Identifier Code): ABNANL2A
Betaling per creditcard of contanten is helaas niet mogelijk.
+Mijn kinderen gaan mee op reis. Ontvangen zij kinderkorting?
Of er kinderkorting voor uw reis van toepassing is, hangt af van de door u gewenste reis. Na het invoeren van uw reisgezelschap, wordt een eventuele kinderkorting in de prijstabel bij de desbetreffende reis verwerkt.
+Kan ik mijn reis verlengen?
Onze privéreizen kunt u in de meeste gevallen verlengen. Onder het tabblad 'Verlengen/vervangen' kunt u de mogelijkheden tot verlenging van de door u gewenste reis inzien. Heeft u andere verlengingswensen? Kijk dan bij ons Zelf Samenstellen aanbod voor heel veel andere mogelijkheden. Hierbij kunt u zelf de reisduur van uw reis aangeven en is verlenging aldus altijd mogelijk.
Uiteraard kunt u ook telefonisch (+31 (0)70 3076700) of per e-mail (info@nrv.nl) contact met ons opnemen zodat wij u nader kunnen informeren.
+Hoe kan ik een privéreis voor een alleenreizende boeken?
Wilt u als alleenreizende een privéreis bij NRV boeken dan adviseren wij u telefonisch contact met ons op te nemen op +31 (0)70 3076700. Wij bekijken graag de mogelijkheden voor u. De prijzen op onze website zijn per persoon en gebaseerd op een verblijf met twee personen per kamer.
+Hoe werkt het met de fooien?
Mensen die in het toerisme werkzaam zijn, zijn vaak in grote mate afhankelijk van fooien van reizigers. Wij raden u dan ook aan om gul hiermee om te gaan.
Maakt u een privérondreis of heeft u uw reis zelf samengesteld dan kunt u ter plaatse ervoor kiezen om zelf de fooien te beheren en naar eigen inzicht te geven of om dit door uw gids te laten doen, indien u begeleid wordt. Onze lokale vertegenwoordiging geeft u graag richtlijnen zodat u op de hoogte bent van wat ter plaatse gebruikelijk is.
+Ik heb een speciale wens. Wordt deze ter plaatse gehonoreerd?
Dat een speciale wens ter plaatse wordt gehonoreerd, kunnen wij helaas niet aan u garanderen. Dit hangt namelijk af van de beschikbaarheid en bereidwilligheid van het hotel waar u verblijft. Indien u bij boeking uw speciale wens aan ons doorgeeft, zorgen wij ervoor dat deze als preferentie in uw boeking wordt opgenomen zodat onze agent en de hotelier hiervan op de hoogte zijn. Indien mogelijk, houden zij hiermee rekening.
Heeft u speciale dieetwensen of dient u op doktersadvies speciale medicijnen mee te nemen op vakantie, brengt u ons hiervan dan op de hoogte zodat wij de luchtvaartmaatschappij hierover kunnen informeren.
Informatie omtrent uw reis
Belangrijke documenten
+Op welke wijze ontvangen wij onze boekingsbevestiging en andere belangrijke informatie?
Uw boekingsbevestiging annex factuur zult u per e-mail van ons ontvangen, net als de reisbescheiden en overige belangrijke informatie.
+Wanneer ontvang ik mijn reisbescheiden?
Uw reisbescheiden ontvangt u ongeveer zeven tot tien dagen voor vertrek. De reisbescheiden bevat belangrijke informatie zoals uw e-tickets, de contactgegevens van NRV en onze lokale partner, de hotellijst en de vouchers. Uw reisbescheiden ontvangt u per e-mail.
+Wat zijn e-tickets?
Een e-ticket is een elektronisch ticket. Uw e-ticket is het bewijs van uw geboekte vlucht en zult u per e-mail bij de reisbescheiden ontvangen.
+Waar moet ik aan denken als ik met kinderen reis?
Het is mogelijk dat de autoriteiten van de bestemming die u bezoekt nadere vereisten stellen in geval ouders met minderjarige kinderen reizen. Dit kan ook het geval zijn wanneer één ouder met een kind reist. Ook in dit geval bent u er zelf voor verantwoordelijk dat u in het bezit bent van de juiste documenten om te kunnen reizen. NRV kan hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld.
Alleenreizende ouders en ouders met een andere achternaam dan hun minderjarige kind (= t/m 17 jaar) moeten bij reizen buiten het Schengen-gebied aan kunnen tonen dat zij het ouderlijk gezag hebben over het meereizende kind én toestemming hebben van de andere ouder om met hun kind naar het buitenland te reizen. Om problemen aan de grens te voorkomen adviseren de Rijksoverheid en de Koninklijke Marechaussee om de volgende documenten mee te nemen:
▪ Formulier toestemming reizen met minderjarige naar het buitenland (verkrijgbaar in het Engels)
▪ Kopie paspoort van toestemming gevende (niet meereizende) ouder(s)
▪ Recent uittreksel gezagsregister
▪ Recent uittreksel BRP van het kind
En eventueel:
▪ Uitspraak van de rechter over gezag en omgang;
▪ Het ouderschapsplan;
▪ Geboorteakte van het kind.
Ook andere personen die met een minderjarig kind reizen (bijvoorbeeld grootouders) moeten over bepaalde documenten beschikken. Wij adviseren u tijdig de juiste documenten aan te vragen. Voor uitgebreidere informatie kunt u terecht op de website van de Rijksoverheid en Koninklijke Marechaussee . Reizigers met de Belgische nationaliteit verwijzen wij graag naar Buitenlandse Zaken.
+Aan welke vereisten dient mijn paspoort te voldoen?
U bent zelf verantwoordelijk voor een geldig paspoort en de vereiste reisdocumenten, zoals een visum (indien van toepassing). Voor de meeste bestemmingen dient uw paspoort bij thuiskomst nog zes maanden geldig te zijn. Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar de landinformatie van uw bestemming op nrv.nl. Tevens kunt u de ambassade/het consulaat raadplegen om u te laten informeren over de specifieke vereisten.
+Hoe kan ik mijn paspoortgegevens achteraf nog wijzigen/invullen?
Na uw boeking ontvangt u van ons een inlog op Mijn NRV. Via dit portaal kunt u uw gegevens nog aanvullen of wijzigen. Het is ook mogelijk uw gegevens per mail of telefonisch aan ons door te geven. Wij verwerken het dan in uw boeking.
+Heb ik voor mijn bestemming een visum nodig?
Voor veel landen is een visum verplicht om het land in te kunnen reizen. Voor sommige landen kunt u bij aankomst een visum kopen, bij andere landen dient u dit visum reeds vooraf thuis aan te vragen. Op onze website kunt u bij de landinformatie van het betreffende land hier meer informatie over vinden. U bent zelf verantwoordelijk voor het tijdig verkrijgen van een visum. NRV is niet aansprakelijk voor de eventuele kosten die voortvloeien uit het feit dat u niet in het bezit bent van een correct visum.
+Ik reis naar of via de VS. Zijn er nog nadere vereisten waaraan ik moet voldoen?
Wanneer u naar of via de VS reist dient u rekening te houden met het volgende:
U bent verplicht reistoestemming te verkrijgen via het Elektronisch Systeem voor Reistoestemming (ESTA) of een visum te hebben, voordat u aan boord kunt gaan van een vliegtuig of schip naar de VS. Een ESTA is sneller en goedkoper om te regelen, de kosten zijn circa 21 USD. Voor een aanvraag en meer informatie kunt u naar de website van ESTA gaan. Wij raden u aan de aanvraag tijdig in te dienen. Als geen toestemming wordt gegeven, dient u een visum aan te vragen via het Amerikaanse consulaat.
De ESTA autorisatie is geldig voor een periode van maximaal 2 jaar of tot de datum waarop uw paspoort verloopt, tenzij de toestemming eerder wordt herroepen. Gegevens met betrekking tot verblijfadres, vluchtnummer etc. moet u wel per reis actualiseren.
ESTA geldt alleen voor landen (en hun staatsburgers) die aan het Visa Waiver programma meedoen, waaronder Nederland. Personen met een niet-Nederlands paspoort kunnen verplicht zijn een visum aan te vragen. Daarnaast zijn er ook een aantal andere uitzonderingen om te kunnen reizen met een ESTA: als u in of na maart 2011 in Iran, Irak, Noord-Korea, Soedan, Syrië, Libië, Somalië of Jemen bent geweest, kunt u niet meer met een ESTA reizen. U bent dan verplicht om een visum aan te vragen. Het heeft in dit geval geen zin om een nieuw paspoort aan te vragen, daar u naam gekoppeld is aan uw bezoek. Hetzelfde geldt voor reizigers die na 12 januari 2021 in Cuba zijn geweest. Meer uitgebreide informatie treft u aan op deze website.
Indien u via de VS met kinderen reist, dient u naast ESTA, ook rekening te houden met het volgende: wanneer er één of meerdere kinderen bij u in het paspoort staan, dient voor elk kind een visum of een eigen paspoort aangevraagd te worden. Kinderen dienen dus in het bezit te zijn van een eigen paspoort of een visum.
Een visum kunt u aanvragen op de website van het Amerikaanse Consulaat, dit kost € 140,-. Vervolgens krijgt u een link toegestuurd waarmee u een afspraak kunt maken op het Amerikaanse Consulaat in Amsterdam. U kunt rekening houden met een totale procedure van ca. 4 weken. Het visum is vervolgens 10 jaar geldig. Let u wel op dat als u een nieuw paspoort moet aanvragen, dat er bij uw oude paspoort op de visumpagina geen gaten gestanst worden.
Voorbereiding op uw reis
+Waar vind ik informatie over mijn reis?
Op onze website treft u heel veel informatie over onze reizen en reisonderdelen aan. Wanneer u op de door u gewenste reis of het door u gewenste reisonderdeel klikt, zult u een uitgebreide beschrijving van het programma/ reisonderdeel aantreffen, een overzicht van de onderdelen die inbegrepen zijn, extra informatie behorende bij de reis/ het reisonderdeel, eventuele extra opties, zoals upgrades en verlengingen, en ervaringen van NRV reizigers die u voor zijn gegaan. Tevens treft u bij onze groepsreizen en privéreizen een overzicht van de voorbeeldhotels aan en de optionele excursiemogelijkheden ter plaatse.
+Moet ik nog speciale gezondheidsmaatregelen treffen?
Uiteraard is het van groot belang dat u zich goed voorbereidt wanneer u een verre reis gaat maken. Voor de voorbereiding van uw reis kunt u onder andere onze website raadplegen. Onder de land-/ reisinformatie staat altijd een kopje 'Gezondheid & Vaccinaties' opgenomen om u zo goed mogelijk te kunnen informeren.
Wij adviseren u altijd een deskundige te raadplegen wat betreft de benodigde vaccinaties. Dit kan bij de GGD, uw huisarts of bijvoorbeeld via thuisvaccinatie.nl.
Bij het maken van een verre reis is het aan te raden middelen tegen uitdroging, reisziekte, diarree of verstopping mee te nemen in uw toilettas.
Let u altijd op de kwaliteit van het drinkwater. Het verdient aanbeveling steeds gezuiverd water in flessen te kopen.
+Kan ik online inchecken voor mijn vlucht?
Of u online kunt inchecken voor uw vlucht hangt af van de luchtvaartmaatschappij waarmee u vliegt. Bij de meeste luchtvaartmaatschappijen is het inmiddels vanaf 24 uur voor vertrek mogelijk om online in te checken zodat u op de luchthaven alleen nog maar uw bagage hoeft af te geven. Helaas is het voor groepsreizen niet altijd mogelijk om online in te checken.
+Wanneer dien ik aanwezig te zijn op de luchthaven?
Wij adviseren u om minimaal 2,5 uur voor vertrek op de luchthaven aanwezig te zijn. Houd u rekening met drukte op de wegen en op het spoor richting de luchthaven. Houd u er tevens rekening mee dat u na de check-in nog de paspoort- en veiligheidsformaliteiten dient te doorlopen en dat de afstand van de check-in balie naar uw gate groot kan zijn, wat ook de nodige tijd in beslag kan nemen.
Tijdens uw reis
+Word ik bij aankomst op de luchthaven verwelkomd?
NRV heeft geen balie op de luchthavens. U zult dan ook niet voorafgaand aan uw vlucht door één van onze medewerkers worden verwelkomd. Uw e-tickets heeft u reeds per e-mail ontvangen zodat u zelf kunt bepalen hoelang van tevoren wenst te arriveren. Wij raden u overigens wel aan om tijdig aanwezig te zijn op de luchthaven.
+Word ik bij aankomst op de bestemming verwelkomd?
Of u bij aankomst op de bestemming zal worden verwelkomd door onze plaatselijke vertegenwoordiger hangt af van de reis/ het reisonderdeel dat u bij ons heeft geboekt. Indien u bij aankomst zal worden verwelkomd, staat dit expliciet in de beschrijving van uw reis opgenomen.
In de meeste gevallen wordt u bij onze groepsreizen en privéreizen bij aankomst verwelkomd. Heeft u uw reis zelf samengesteld dan zal u ter plaatse worden verwelkomd wanneer u een transfer of bijvoorbeeld een meet & greet heeft geboekt.
+Waar kan ik ter plaatse terecht in geval van vragen?
In geval van vragen kunt u ter plaatse terecht bij uw chauffeur of gids. Wanneer deze uw vragen niet kunnen beantwoorden of wanneer u niet door reisleiding wordt begeleid, adviseren wij u contact op te nemen met ons lokale agentschap. De contactnummers van onze contactpersoon ter plaatse staan altijd aangegeven in uw reisbescheiden. Mocht uw vraag niet afdoende zijn beantwoord dan kunt u uiteraard ook contact opnemen met NRV. Houdt u rekening met het tijdsverschil. Alleen in geval van nood zijn wij 24 uur (telefonisch) bereikbaar.
+Hoe werkt het met de fooien?
Mensen die in het toerisme werkzaam zijn, zijn vaak in grote mate afhankelijk van fooien van reizigers. Wij raden u dan ook aan om gul hiermee om te gaan.
Maakt u een groepsreis dan zal uw reisleid(st)er bij aanvang van de reis zorgdragen voor het samenstellen van een fooienpot. Deelname aan de fooienpot geschiedt op vrijwillige basis en wij adviseren u om rekening te houden met een bedrag van circa €5,- per persoon per dag (dit is afhankelijk van de bestemming die u bezoekt en kunt u bij de landinformatie van uw bestemming terugvinden). Uw reisleider zal namens de groep een fooi geven aan mensen die u als groep een service verlenen. U kunt hierbij denken aan de kofferjongens, bedienend personeel etc. Uiteraard houdt uw reisleider een overzicht bij van de uitgaven en heeft u te allen tijde inzage hierin.
Maakt u een privérondreis of heeft u gekozen voor de reisvorm zelf samenstellen, dan kunt u ter plaatse ervoor kiezen om zelf de fooien te beheren en naar eigen inzicht te geven of om dit door uw gids te laten doen, indien u begeleid wordt. Onze lokale vertegenwoordiging geeft u graag richtlijnen zodat u op de hoogte bent van wat ter plaatse gebruikelijk is.
+De reis verloopt niet zoals verwacht. Wat moet ik nu doen?
Ondanks onze inspanningen om uw reis helemaal naar tevredenheid uit te voeren, kan het voorkomen dat tijdens uw reis iets niet naar wens is. Mocht dit het geval zijn dan vragen wij u dit reeds op de bestemming kenbaar te maken bij uw reisleiding of onze lokale partner, zodat met uw persoonlijke wensen rekening kan worden gehouden en uw reis alsnog naar tevredenheid kan plaatsvinden. Mocht het ter plaatse niet naar tevredenheid worden opgelost dan verzoeken wij u contact op te nemen met NRV in Nederland zodat wij in de mogelijkheid worden gesteld uw klachten op te lossen: achteraf is dit immers veelal niet meer mogelijk. Mocht u na afloop van uw reis bepaalde zaken onder onze aandacht willen brengen, dan kunt u dit schriftelijk doen. Klik hier voor het Contactformulier Afdeling Customer Experience. Onze Afdeling Customer Experience zal vervolgens contact met u opnemen.
Na afloop van uw reis
+Waarom wordt na afloop van de reis een enquête toegestuurd?
Na afloop van de reis vragen wij u een enquête in te vullen waarin u uw bevindingen over uw reis kenbaar kunt maken. Op deze manier kunnen wij onze kwaliteitsnormen handhaven en deze aan u als reiziger garanderen. De enquêtes zullen intern door ons worden verwerkt en indien nodig dan wel wenselijk, zullen aanpassingen worden gemaakt om de uitvoering van de reis te bevorderen.
+Ik heb een klacht over mijn reis. Waar moet ik deze indienen?
Wanneer u een klacht heeft over uw reis dan vragen wij u dit reeds op de bestemming kenbaar te maken bij uw reisleiding of onze lokale partner, zodat met uw persoonlijke wensen rekening kan worden gehouden en uw reis alsnog naar tevredenheid kan plaatsvinden. Mocht het ter plaatse niet naar tevredenheid worden opgelost dan verzoeken wij u contact op te nemen met NRV in Nederland zodat wij in de mogelijkheid worden gesteld uw klachten op te lossen; achteraf is dit immers veelal niet meer mogelijk. Mocht u na afloop van uw reis bepaalde zaken onder onze aandacht willen brengen, dan kunt u dit schriftelijk doen. Klik hier voor het Contactformulier Afdeling Customer Experience. Onze Afdeling Customer Experience zal vervolgens contact met u opnemen.
Een reis boeken bij NRV
Algemeen
+Wie is NRV?
Wij zijn de grootste rondreisspecialist van Nederland met een aanbod van circa 500 reizen. NRV is opgericht in 2006 en daarmee hebben we inmiddels meer dan 15 jaar ervaring in rondreizen. NRV biedt een zeer uitgebreid aanbod van groepsreizen, privéreizen, familiereizen, cruises en reizen zelf samenstellen naar meer dan 50 bestemmingen in Afrika, Azië, Europa, het Midden-Oosten, Noord-, Midden- en Zuid-Amerika en Oceanië.
+Waar staat NRV voor?
De afkorting NRV staat voor Nederland Reist Voordelig. Dat is een van onze uitgangspunten: de beste prijs voor ons aanbod. Verder staat NRV voor comfortabel op reis gaan. Onze rondreizen zijn door onze reisspecialisten met veel zorg samengesteld. De mooiste reisroutes zijn voor u uitgestippeld, met een evenwichtige mix tussen cultuur en natuur en tussen bekende hoogtepunten en verborgen parels. NRV staat ook voor service. Zo vinden wij het belangrijk dat u goed geïnformeerd wordt. U treft dan ook veel informatie op onze website om u zo goed mogelijk voor te bereiden op uw reis.
+Wat voor soort reizen heeft NRV?
NRV biedt rondreizen aan naar meer dan 50 bestemmingen in Afrika, Azië, Europa, het Midden-Oosten, Noord-, Midden- en Zuid-Amerika en Oceanië. Wij hebben groepsreizen, privéreizen, zelf samenstellen en cruises in ons aanbod. Binnen deze categorieën bieden wij ook nog verschillende soorten reizen aan, zoals familierondreizen, Fly Drives, autorondreizen, stedentrips, strandvakanties en relaxte rondreizen.
+Is NRV aangesloten bij de ANVR, SGR en het Calamiteitenfonds?
Bij NRV kunt u met een gerust hart uw vakantie boeken. Wij zijn namelijk aangesloten bij de ANVR, SGR en het Calamiteitenfonds, instanties die u als reiziger de meeste zekerheid geven. Klik hier voor de Reisvoorwaarden en overige belangrijke informatie.
+Op welke manier kom ik in contact met NRV?
Wilt u contact opnemen met NRV? Klik hier om via het contactformulier uw vragen en/ of opmerkingen over ons reisaanbod, uw reservering of bijvoorbeeld onze website te stellen. In de regel krijgt u hierop binnen 48 uur van ons een reactie.
+Wat zijn de betalingscondities van NRV?
NRV hanteert de betalingsvoorwaarden van de ANVR Reisvoorwaarden. Dit betekent dat u bij boeking een aanbetaling dient te voldoen van 20% van de reissom. Het restant van de reissom dient uiterlijk zes weken voor de dag van vertrek door ons ontvangen te zijn.
Wanneer u gebruik maakt van een aanbieding kan het zijn dat wordt afgeweken van bovenstaande betalingsvoorwaarden. Dit staat altijd bij de betreffende aanbieding/ reis vermeld.
+Wat is het NRV Reiscafé?
Wilt u alvast in de stemming komen voor uw reis, meer weten over een bepaalde bestemming of nader kennismaken met NRV? Kom dan naar het NRV Reiscafé om één van onze sfeervolle en informatieve presentaties bij te wonen. Onder het genot van een drankje ontvangt u veel informatie over onze bestemmingen en ziet u prachtige reisreportages. Uiteraard is er ook ruim de gelegenheid om vragen te stellen. Kijk hier voor meer informatie over het NRV Reiscafé en voor het reserveren van uw plaatsen.
Website
+Wat is 'Mijn NRV'?
‘Mijn NRV’ is uw persoonlijke domein op nrv.nl waarmee u onder andere toegang heeft tot uw adresgegevens, boekingsgegevens, reisbescheiden en uw reispuntensaldo.
Het aanmaken van een ‘Mijn NRV’ domein gebeurt automatisch als u als nieuwe klant een online reis boekt, zodat u daarna eenvoudig uw gegevens bij elkaar heeft.
Hoewel wij bij het weergeven van ‘Mijn NRV’ de grootste zorgvuldigheid betrachten, is het mogelijk dat er onvolkomenheden genoteerd staan. Voor deze en andere onvolkomenheden kan NRV niet aansprakelijk worden gesteld. Er kunnen dan ook geen rechten worden ontleend aan de inhoud van uw persoonlijke domein.
+Heeft u al een registratie op Mijn NRV, maar bent u uw wachtwoord vergeten?
Dan kunt u op de inlogpagina op 'Wachtwoord vergeten' klikken en dient u uw e-mailadres en verificatiecode in te voeren. U ontvangt dan een e-mail met uw wachtwoord waarmee u weer kunt inloggen op ‘Mijn NRV’.
+Kan ik mijn wachtwoord voor Mijn NRV wijzigen?
Uw wachtwoord van ‘Mijn NRV’ wijzigen gaat heel eenvoudig. Log in met uw e-mailadres en het bestaande wachtwoord. U komt vervolgens in 'Mijn Gegevens'. Door op 'Wachtwoord wijzigen' te klikken, kunt u uw bestaande wachtwoord aanpassen naar een door u gewenst wachtwoord.
+Hoe word ik lid van de nieuwsbrief?
Op onze website kunt u zich eenvoudig aanmelden voor onze nieuwsbrief. Helemaal onderaan alle webpagina’s ziet u een invulveld voor uw e-mailadres met daarboven “Schrijf u in voor onze nieuwsbrief”. Vul uw e-mailadres in en u wordt voortaan op de hoogte gehouden van onze speciale acties, mooie aanbiedingen en overig reisnieuws.
+Hoe meld ik mij af voor de nieuwsbrief?
U kunt zich afmelden voor onze nieuwsbrief door onderaan in een ontvangen nieuwsbrief op de afmeldlink te klikken. U kunt ook reageren op een ontvangen nieuwsbrief dat u uitgeschreven wilt worden, dan schrijven wij u handmatig uit.
Reisroute per dag
01Aankomst in Rome
02Colosseum, Trevifontein & het Pantheon
03Vaticaan, Sint-Pietersbasiliek & de gezellige wijk Trastevere
04Ontdek de omgeving van Rome
05Vertrek vanuit Rome